Durata de livrare: 7 - 14 zile
Designer
Claesson Koivisto Rune
Titlul Colecției
Design House Stockholm
Dimensiuni (mm)
50 – L: 50 cm, A: 50 cm, Î: 47 cm / 65 – L: 65 cm, A: 65 cm, Î: 50 cm
Dimensiuni cutie (mm)
50 – L: 51 cm, A: 51 cm, Î: 51 cm / 65 – L: 65 cm, A: 65 cm, Î: 52 cm
Greutate produs (Kg)
6.4 Kg / 10.4 Kg
Material
Structură: lemn masiv uscat în cuptor, placaj certificat TSCA, curea elastică, spumă de înaltă densitate învelită cu fibră deasupra.
Înveliș: 70% poliester reciclat, 30% poliester.
Alte informații
Nu spălați și nu curățați chimic.
Coșuri de fructe pentru Cappellini, un decor video pentru Kylie Minogue, textile pentru Almedahl, lămpi de lucru pentru Wästbergs, interioare pentru restaurantul Operakällaren și Hotelul Nobis din Stockholm, covoare pentru Asplund, bijuterii pentru Gallery Pascale, ca să nu mai menționăm arhitectura clădirii Sfera din Kyoto. „Multidisciplinar” pare a fi un cuvânt potrivit pentru a-i descrie pe Eero Koivisto, Ola Rune și Mårten Claesson, fondatorii biroului de arhitectură și design din Stockholm care poartă numele lor. Fondat în 1995 de cei trei foști colegi de clasă de la Universitatea Konstfack de Arte, Meșteșuguri și Design, studioul a câștigat rapid recunoaștere internațională și a fost primii arhitecți suedezi expuși vreodată la Bienala de Arhitectură de la Veneția. Astăzi, biroul Claesson Koivisto Rune este situat în districtul Södermalm din Stockholm, având aproximativ doisprezece angajați.
Întrebați despre filozofia lor de design, trio-ul răspunde că munca lor nu este limitată de nicio reglementare definită, ci că singurul lor obiectiv este să se dezvolte, să se îmbunătățească și să nu se repete niciodată. Ei încearcă să se implice în orice proiect interesant care apare, iar arhitectura și designul sunt la fel de importante pentru ei.
„Uno a fost proiectat pentru un hotel unde flexibilitatea este de o importanță capitală”, spune Eero Koivisto. „Așezat pe un scaun fără spătar, ca în Orientul Îndepărtat, vei adopta și un limbaj corporal mai activ.” Eero Koivisto observă că băncuțile și taburetele sunt o caracteristică comună în Japonia, în special în restaurante și baruri, și ele impun o poziție de ședere atentă, care contribuie la discuții vibrante.
Adaugă unul, adaugă două sau primește un întreg grup de piese de mobilier moi, pufoase și ușor de rearanjat. Uno de la Claesson Koivisto Rune este o amintire prietenoasă din natură, disponibil în trei dimensiuni: Mic, Mediu și XL. Desigur, poți să te așezi pe această piesă de mobilier care seamănă cu o ciupercă. Sau o poți folosi pentru a te întinde sau ca spătar atunci când stai pe podea. Uno va satisface nevoile atât ale celor tineri, cât și ale celor vârstnici, în orice spațiu public sau privat care dorește mobilier flexibil și ușor de reorganizat.
Dacă tipologiile de mobilier au rămas blocate în forme rigide prea mult timp, acum tânjim după abordări noi și deschise. Spune bun venit unei flexibilități care permite spațiilor să se nască din nou și din nou. Și, de asemenea, mobilierului înzestrat cu caracter care va însufleți orice tip de interior cu obiecte care sunt aproape vii. Structura rotunjită a lui Uno este moale la atingere și va crea un mediu plăcut cu culori pământii în crem, maro și verde: atât ca piesă individuală, cât și ca grup. Uno este design Japandi în esență: minimalism scandinav combinat cu meșteșugărie tactilă japoneză de cea mai bună calitate, și un semn distinctiv al studioului suedez de arhitectură și design Claesson Koivisto Rune.
„Uno a fost proiectat pentru un hotel unde flexibilitatea este de o importanță capitală”, spune Eero Koivisto. „Așezat pe un scaun fără spătar, ca în Orientul Îndepărtat, vei adopta și un limbaj corporal mai activ.” Eero Koivisto observă că băncuțele și taburetele sunt o caracteristică comună în Japonia, în special în restaurante și baruri, și ele impun o poziție de ședere atentă, care contribuie la discuții vibrante.
Claesson Koivisto Rune au renovat legendarul Grand Hotel Terminus din Bergen, Norvegia, și au creat Uno ca un pouf pentru barul Amundsen Whisky. Interiorul cald, de culoarea chihlimbarului, încadrat de grinzi și lambriuri din lemn, împreună cu impresionantele ferestre înalte cu vitralii, a fost păstrat pentru a menține atmosfera originală. Aproape identic cu momentul în care exploratorul Amundsen, în 1928, și-a ținut conferința de presă lângă șemineul mare, înainte de a dispărea în ultima sa misiune de salvare arctică. Uno completează scaunele Pelican ale lui Finn Juhl, alături de canapele luxoase și mese mici în decorul istoric, permițând un spațiu și mai ușor reconfigurabil.
Uno nu face excepție în ceea ce privește grija și atenția la detalii. O structură fin lucrată din lemn susține un material de umplutură cu densități diferite: ferm, dar moale. Și există un pragmatism evident în modul în care pouful poate fi mutat cu ușurință și în modul în care baza adâncită permite piciorului să se sprijine atunci când te ridici din poziția șezând. Uno va permite atât caselor, cât și spațiilor publice să fie mobilate în moduri noi. Noi stăm diferit, mai aproape de podea, aducând copiii și adulții împreună, într-un mod care era destul de rar în trecut. Piese de mobilier care permit o nouă flexibilitate sunt extrem de necesare. „Obiectele de design trebuie să fie prietenoase, nu dure, ascuțite sau agresive”, spune Eero Koivisto, „designul ar trebui să te facă să te simți confortabil și relaxat”.